LG Electronics Launches the Innovative “P-Next 3” 4 doors Refrigerator in Lebanon


 

LG Electronics Launches the Innovative “P-Next 3” 4 doors Refrigerator in Lebanon

 

 

(Beirut, June 30, 2014): As part of its continued efforts to provide Lebanese consumers with its latest technological innovations, LG Electronics and its exclusive consumer electronics distributor in Lebanon SEALCO recently announced that its revolutionary “P-Next 3” refrigerator — the latest in its mega capacity, 4-door refrigerators — will become available in the local market during this month.

Designed primarily for families needing extra storage space, the “P-Next 3” 4 doors Refrigerator builds on LG’s longstanding track record in creating high-capacity, energy-saving refrigerators that offer intelligent space-utilization solutions. The “P-Next 3” delivers the large capacity of 32 Cu ft along with 26 Cu ft model in an inventive design that features the world’s first door-in-door concept, allowing users to manage their storage more efficiently while having easy access to frequently used items.

One of the most anticipated features offered by the “P-Next 3” is its advanced uniqueinverter linear compressor, which enables high-capacity storage while keeping energy costs at bay. This is further aided by the “P-Next 3” high-density insulation, which prevents cold air from escaping and maintains the freshness and durability of stored items.

“The “P-Next 3” 4 doors REF continues LG’s tradition of catering to the ever-evolving needs of modern-day consumers,” commented Sean Lee, General Manager of LG Electronics in Lebanon. “As many families consistently require more storage space in their refrigerators, the “P-Next 3” provides the highest capacity available on the market while still allowing for ease-of-access and keeping energy consumption to a minimum.”

LG is backing the “P-Next 3” with a no-hassle, 10-year warranty — a testament to the durability the company has engineered into the product. The company has also developed a smart diagnosis system that allows for convenient, sound-based diagnosis of technical issues over the phone, thus simplifying the process of post-sale customer support.

 

    
إل جي إلكترونيكس تطلق ثلاجة (P-Next 3) رباعية الأبواب الجديدة في لبنان                                   

(بيروت 1 تموز، 2014) امتداداً لمسيرتها وجهودها الدؤوبة لتقديم أفضل الابتكارات التكنولوجية في مجال الأجهزة المنزلية بما يتماشى مع احتياجات زبائنها في السوق اللبنانية ويلبيها، أعلنت شركة "إل جي إلكترونيكس" عن طرح أحدث ثلاجاتها "P-3Next " الثورية غير المسبوقة، المصممة بأربعة أبواب (4-door) وبسعة تخزين ضخمة تبلغ 32 و26 قدماً مكعباً، وذلك بالتعاون مع وكيلها الحصري للأجهزة المنزلية وأجهزة الترفيه والتكييف المنزلي في لبنان، شركة SEALCO.

وقد تم تصميم الثلاجة الجديدة بميزات مذهلة وبوظائف متقدمة من شأنها تسهيل حياة المستخدمين وبالأخص العائلات الكبيرة التي تحتاج سعات تخزين ضخمة، هذا بالإضافة إلى كفاءتها العالية وقدرتها الكبيرة في توفير استهلاك الطاقة والاستفادة بشكل ذكي من مساحة التخزين الكبيرة. وتمتاز ثلاجة "P-Next 3" من شركة إل جي بتصميمها المبتكر "الباب-داخل-الباب" الأول من نوعه في العالم مما يسمح للمستخدمين بإدارة التخزين بشكل أكثر كفاءة ويسهل الوصول إلى المواد الغذائية المستخدمة بشكل متكرر.

ومن أبرز الخصائص الهامة في الثلاجة هو اعتماد تصميمها التقني على تقنية الضاغط الطولي العاكس الذي يسمح بالتخزين بسعة عالية مع العمل على تخفيض استهلاك الطاقة إلى الحد الأدنى، هذا علاوة على أن الثلاجة تمتاز بكثافة عزلها العالية التي تمنع بشكل كبير تسرب الهواء البارد إلى الخارج مما يساعد في الحفاظ على نضارة  وصلاحية المواد المخزنة بداخلها لأطول فترة ممكنة.

وتعليقاً على هذا الشأن، قال السيد شون لي ، المدير العام لشركة "إل جي إلكترونيكس" في لبنان: "يأتي إطلاق هذه الثلاجة في لبنان بالتماشي مع استراتيجيتنا الرامية لوضع كل ما هو مبتكر في متناول المستهلكين في لبنان. وحيث أن الكثير من الأسر اللبنانية تتطلب باستمرار المزيد من مساحات التخزين في ثلاجاتهم، فقد جاء ابتكارنا لثلاجة "P-Next 3" لتوفير أعلى القدرات التخزينية، إلى جانب منح سهولة أكبر في الوصول إلى المواد المخزنة بداخلها والحفاظ على الاستهلاك الرشيد للطاقة."

وقد عززت شركة "إل جي الكترونكس" مزايا ثلاجتها الجديدة من خلال تقديم كفالة وضمان يمتد لـ 10 سنوات، وذلك لموثوقية محركها واعتماديته التي تدوم لهذه المدة، هذا فضلاً عن تضمين تقنية التشخيص الذكي في تصميمها من أجل تحديد وحل مشاكل الثلاجة بفاعلية وسرعة كبيرة لا تتجاوز الثلاث ثوانٍ من خلال الهاتف المتنقل الذكي، ما يتيح بدوره إمكانية توفير المزيد من الوقت والجهد والمال، ويحد من خدمات الصيانة.